Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over Offerti. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op.

Algemeen

Offerti koppelt vraag en aanbod op de markt voor zakelijke dienstverlening. Bedrijven of particulieren die (tijdelijk) werk willen uitbesteden, plaatsen een opdracht op Offerti.nl en de aangesloten professionals brengen op hun beurt een offerte uit. Zo heeft de aanvrager snel offertes in huis en krijgt de professional toegang tot nieuwe klanten. Offerti heeft professionals beschikbaar in diverse vakgebieden.
Via verschillende kanalen werven we nieuwe opdrachten en opdrachtgevers. De aanvragen die dagelijks binnenkomen controleren we op volledigheid, echtheid en relevantie, voordat we ze plaatsen en verzenden. Iedere werkdag worden de opdrachten per vakgebied verzameld en verzonden aan de aangesloten professionals, waarna zij hun offertes kunnen uitbrengen.

Opdrachtgevers

Het plaatsen van een aanvraag is eenvoudig. Selecteer het vakgebied waarvoor u een professional wilt inschakelen en vul het formulier verder in. Op de pagina Hoe werkt Offerti vindt u een verdere toelichting. Klik hier om offertes aan te vragen.
Voor opdrachtgevers is het gebruik van Offerti gratis. Het aanvragen van offertes kost niets; ook vragen wij geen bemiddelingskosten. Voor de professionals is Offerti echter niet gratis. Zij betalen een vergoeding om een offerte te mogen uitbrengen. Dit zorgt ervoor dat u alleen serieuze en relevante offertes ontvangt.
De belangrijkste voorwaarde is dat u daadwerkelijk een opdracht te vergeven heeft. Offerti is niet bedoeld voor puur oriënterende doeleinden; u moet daadwerkelijk op zoek zijn naar een (tijdelijke) professional. Onze professionals betalen immers een vergoeding om een offerte uit te brengen. Verder moet uw aanvraag compleet zijn. Hoe vollediger uw aanvraag en contactgegevens, hoe hoger de respons en kwaliteit van de offertes zal zijn. Voor overige voorwaarden verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.
Onze medewerkers kunnen uw contactgegevens inzien, zodat zij bij inhoudelijke vragen contact met u kunnen opnemen. Indien uw aanvraag is geplaatst en een professional besluit een offerte uit te brengen dan worden uw contactgegevens uitsluitend aan deze professional getoond. Het gemiddeld aantal offertes per aanvraag ligt tussen de twee en vijf. Uw woonplaats of regio zijn openbaar als dit relevant is voor de professionals. Voor meer informatie over persoonsgegevens verwijzen wij u naar onze Privacy- en Cookieverklaring.
Het kan zijn dat onze e-mail terecht is gekomen in uw spamfolder. Voorkom dit door het adres info@offerti.nl toe te voegen aan uw adresboek. Als u geen bevestigingsmail heeft ontvangen, bijv. door een typefout, neem dan contact op met onze helpdesk.
Als opdrachtgever heeft u een persoonlijke overzichtspagina waarop u uw aanvraag kunt bekijken en eventueel kunt aanpassen. Ook de ontvangen offertes kunt u op deze pagina bekijken en vergelijken. Met een druk op de knop kunt u offertes kiezen of afwijzen. De link naar deze pagina vindt u in de e-mail die u van ons, direct na plaatsing van uw aanvraag, heeft ontvangen. Ook als u een offerte ontvangt, krijgt u hiervan een e-mail en kunt u doorklikken naar deze pagina. Bent u de link kwijt, neem dan contact op met onze helpdesk.
U krijgt bericht per e-mail als u een nieuwe offerte heeft ontvangen. In deze e-mail staat een link naar uw persoonlijke overzichtspagina. Op deze pagina kunt u de offertes bekijken en vergelijken.

Per offerte zijn twee buttons zichtbaar:
- [Offerte kiezen] voor het kiezen van de winnende offerte. De betreffende professional ontvangt een e-mail met het verzoek contact met u op te nemen. De overige openstaande offertes worden automatisch afgewezen.
- [Offerte afwijzen] voor het afwijzen van een offerte. Er wordt alleen een bericht gestuurd naar de betreffende professional. De overige offertes blijven geopend.

Daarnaast is er de mogelijkheid om de professional een vraag te stellen via het systeem en om zijn bedrijfsprofiel te bekijken.

Professionals hebben de moeite genomen om een offerte uit te brengen, en betalen bovendien een bedrag per uitgebrachte offerte. Breng ze daarom altijd op de hoogte van uw keuze, ook als u kiest voor iemand anders. Dat is wel zo netjes. Dit kan heel eenvoudig via onze website.
Hoeveel offertes u ontvangt hangt af van de opdracht die u plaatst. Grote of langdurige opdrachten ontvangen vaak meer offertes dan kleine opdrachten. Doorgaans ligt het aantal offertes tussen de twee en de vijf. Als u voldoende offertes heeft ontvangen, kunt u de aanvraag sluiten en ontvangt u geen nieuwe offertes meer.

Professionals

Met Offerti krijgt u toegang tot nieuwe klanten en omzet. Aanmelden als professional is eenvoudig, gratis en vrijblijvend. Klik bovenaan de pagina op [Aanmelden als professional]. Vervolgens vult u uw naam, e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord in. Hierna kunt u aangeven in welk vakgebied u actief bent en welke opdrachtmailings u wilt ontvangen.

Direct na aanmelding ziet u de actuele aanvragen op de site. Tevens ontvangt u iedere werkdag een overzicht met de nieuwste offerte-aanvragen in uw mailbox.

Offerti rekent geen abonnementsgeld of andere vaste kosten. U betaalt alleen als u een offerte wilt uitbrengen. Lees meer: Hoe werkt Offerti.
Als u bent ingelogd, klikt u op [Account] en daarna op [Bedrijfsprofielen]. U klikt vervolgens op [Bedrijfsprofiel toevoegen] en maakt uw profiel compleet.

Het is mogelijk om meerdere bedrijfsprofielen aan te maken, bijvoorbeeld als u zowel coach als mediator bent. Met een bedrijfsprofiel profileert u zich richting opdrachtgevers. Zo krijgen zij een beter beeld met wie ze zaken doen en dat vergroot uw kans op succes.
Offerti werkt met credits. Een credit staat gelijk aan 1,25 euro. Als u een voordeelpakket heeft aangeschaft, ligt de prijs per credit lager. Het aantal credits verschilt per opdracht en per vakgebied. Bijvoorbeeld 6 credits voor een kleine opdracht of 15 credits voor een grotere opdracht. Bij elke opdracht staat duidelijk vermeld hoeveel credits in rekening worden gebracht. De credits zijn voor elk vakgebied te gebruiken. Dat is handig als u in meerdere vakgebieden actief bent.
U dient te zijn ingelogd om credits te kunnen kopen. In de rechterkolom vindt u de knop [Credits kopen]. Vervolgens kunt u aangeven hoeveel credits u wilt aanschaffen. Ook kunt u gebruikmaken van een van de voordeelpakketten.

De betalingen gaan via iDEAL. Heeft u geen toegang tot iDEAL, dan is betaling via een overboeking of Paypal ook mogelijk. Volg hiervoor de instructies tijdens het bestelproces.
Nee. Bij Offerti betaalt u alleen als u een offerte wilt uitbrengen. We rekenen geen abonnementsgeld of andere vaste kosten. U zit nergens aan vast en heeft de kosten dus helemaal in eigen hand.
Nadat u heeft betaald, ontvangt u van ons de factuur per e-mail (tenzij u deze functie heeft uitgeschakeld). U kunt uw facturen ook altijd bekijken in uw beheeromgeving. Als u bent ingelogd, klikt u bovenin op [Account] en vervolgens op [Facturen & Credits]. Hier kunt u uw facturen bekijken en eventueel afdrukken.
Nee. Een aanvrager ontvangt doorgaans meerdere offertes en zal op basis van zijn eigen selectiecriteria een keuze maken.
Dat is lastig te zeggen. Het hangt af van het aantal offertes dat op een aanvraag wordt uitgebracht en van de mate waarin uw aanbod aansluit op de wensen van de opdrachtgever. Voordat u reageert, kunt u zien hoeveel offertes er al zijn uitgebracht. Hiermee kunt u inschatten hoe groot uw winkans is.
Een opdrachtgever is niet verplicht om een van de uitgebrachte offertes te kiezen. Als er geen passend aanbod is, is de opdrachtgever vrij om de offertes af te wijzen. Offerti controleert de aanvragen vooraf. Als we merken dat iemand alleen uit is op vrijblijvende prijsopgaven, plaatsen we de aanvraag niet.
De opdrachtgever ontvangt een e-mail van elke uitgebrachte offerte. Vanuit deze e-mail kan hij doorklikken naar zijn persoonlijke beheerpagina, waar hij alle offertes kan bekijken en vergelijken. Met een druk op de knop kan hij vervolgens een offerte kiezen of afwijzen. We maken het de aanvrager zo makkelijk mogelijk.

Daarnaast monitoren we de aanvragen ook zelf. We zien het als onze verantwoordelijkheid dat opdrachtgevers reageren op een offerte. We sturen e-mails uit en nemen soms telefonisch contact op met aanvragers om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk offertes netjes worden afgehandeld. Professionals beschikken zelf ook over de contactgegevens van de opdrachtgever. Blijft een reactie uit dan kunt u uiteraard ook zelf contact opnemen met de aanvrager.
Op diverse plaatsen op deze site wordt uitgelegd hoe Offerti werkt. Ook in persoonlijke contacten met opdrachtgevers leggen we de werking van ons platform uit. We vinden het belangrijk dat aanvragers zich realiseren dat professionals moeite doen en betalen voor het uitbrengen van een offerte.
Offerti heeft zich vanaf het begin gespecialiseerd in zakelijke dienstverlening. Binnen deze markt willen we een zo compleet mogelijk aanbod bieden, zodat bedrijven zoveel mogelijk diensten via Offerti kunnen uitbesteden. Variërend van een accountant tot webdeveloper en van secretaresse tot coach: u vindt ze allemaal op Offerti.nl.
Nee. Als u een offerte uitbrengt via Offerti dan ziet u niet welke tarieven uw concurrent hanteert. Was dat wel zo, dan zou er inderdaad een prijzenoorlog kunnen ontstaan. Onze werkwijze is wat dat betreft niet anders dan wanneer een opdrachtgever vijf willekeurige aanbieders belt en om een offerte vraagt. Behalve dan dat onze werkwijze een stuk efficiënter is.
Natuurlijk is de prijs een belangrijk onderdeel van een offerte, maar zaken als ervaring of portfolio, snelheid van handelen, inlevingsvermogen of een persoonlijke klik spelen een minstens zo belangrijke rol. Een goed en compleet bedrijfsprofiel is daarom net zo belangrijk.
In principe zijn alle openstaande aanvragen op de website actueel. Een opdrachtgever kan elk moment de aanvraag sluiten. Vanaf dat moment kunnen er geen nieuwe offertes meer op worden uitgebracht. Alle opdrachten sluiten sowieso na 14 dagen. Heeft u op een aanvraag gereageerd die niet meer actueel is? Laat het ons weten.
Dat verschilt per aanvraag. Bij spoedopdrachten ontvangt u meestal snel een reactie. Maar bij opdrachtgevers die nog in de oriënterende fase zitten, kan het vaak langer duren. Twee weken na verzenden sluit de aanvraag automatisch, de opdrachtgever krijgt dan een mail met het verzoek om een keuze te maken en deze door te voeren in het systeem. Als u na twee weken nog niets gehoord heeft, is het aan te raden om contact op te nemen met de opdrachtgever. Maar schroom niet om al eerder contact op te nemen.
Nee. Als u liever telefonisch contact opneemt met een opdrachtgever in plaats van een offerte te sturen via het systeem, moet u dat zeker doen. Houd er echter wel rekening mee dat uw offerte dan niet zichtbaar is op de offertepagina van de opdrachtgever. Het is daarom beter om te bellen en tevens een beknopte offerte te plaatsen via het systeem.
Als u de dagelijkse mailing niet meer wilt ontvangen, kunt u dat - nadat u bent ingelogd - instellen bij [Account] / [Vakgebieden]. U heeft dan nog wel gewoon toegang tot alle aanvragen en offertes.

Wilt u zich helemaal uitschrijven, dan kunt u een mail sturen via ons contactformulier, met daarin het verzoek om uw account te verwijderen. Geef svp aan met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat. We stellen het op prijs als u aangeeft waarom u zich wilt afmelden.

Overig

Offerti biedt u een uitgelezen mogelijkheid om uw product of dienst onder de aandacht te brengen van duizenden professionals uit diverse vakgebieden. Bijvoorbeeld via het plaatsen van een banner of tekstlink op onze site of door het opnemen van een gesponsorde boodschap in onze opdrachtmailings aan de aangesloten professionals. Voor vragen over adverteren kunt u een e-mail sturen of het contactformulier invullen. We zijn u graag van dienst.
Offerti heeft een partnerprogramma, waarbij u een vergoeding ontvangt per aangeleverde opdracht (offerteaanvraag). Voor meer informatie over ons partnerprogramma, klik hier.
Offerti brengt vraag en aanbod bij elkaar. Hierna gaan de partijen zelf met elkaar in onderhandeling. Hier staan wij verder buiten en het zou ook niet wenselijk zijn als we hierin een rol zouden vervullen. Echter, als u klachten heeft, horen wij het graag, zodat we opdrachtgevers of professionals kunnen aanspreken. Bij terugkerende klachten kunnen we besluiten hen te weren van ons platform.
Wij zijn benieuwd naar gebruikerservaringen en staan altijd open voor suggesties. Gebruik ons contactformulier om uw suggesties door te geven.