Communiceren iedereen doet het binnen uw organisatie. Gewoon op het gevoel, naar eigen inzicht. meestal gaat dat goed. maar soms ontstaat er ruis. Dan blijkt dat een woord ineens meerdere betekenissen heeft. Dat de ontvanger de boodschap naar eigen believen inkleurt. Logisch. Want ieder mens is verschillend en iedereen heeft een ander referentiekader en eigen behoeften. Een misverstand zit in een klein hoekje.
Oplossen van conflictenAls behoeften een grote rol spelen, kan uit een misverstand een conflict ontstaan. Vervelend, voor werknemer en werkgever. Want conflicten zijn een belangrijke oorzaak voor gezondheidsklachten en ziekteverzuim. Bovendien verliezen werknemers 15 tot 20% van hun werktijd aan het oplossen van conflicten (bron: SER). Daar heeft niemand behoefte aan.
Behoeften herkennenHoe conflicten te voorkomen? Fair Talk biedt inzicht in je eigen behoeften en die van je gesprekspartner. En geeft je handvatten om constructief te communiceren. Zodat je boodschap duidelijk overkomt en ieders behoefte gerespecteerd wordt. Medewerkers komen tot hun recht en ervaren meer tevredenheid.
TrainingInternet, sociale media, e-mail, mobiel bellen. We zijn altijd bereikbaar en worden overspoeld met informatie. Daarom is het prettig om efficiënt te communiceren. Open, helder, zonder ruis. Fair Talk helpt uw medewerkers daarbij. In een training krijgen de deelnemers inzicht in het effect van hun eigen behoeften, gedachten, gedrag, (non-verbaal) communiceren in het algemeen en communiceren volgens Fair Talk. De training duurt een dag.
Op zoek naar een goede en betaalbare salestrainer?