Om vraagstukken die in de samenleving spelen op en aan te pakken zijn overheid, instellingen en burgers voortdurend met elkaar in gesprek. Draagvlak creëren, inspraak organiseren, debat stimuleren, voortdurend is communicatie het voertuig waarmee groepen mensen elkaar bereiken en moeten bereiken.
In gesprek draagt daar zijn eigen steentje aan bij.
Brengt mensen bij elkaar, helpt mensen helder de ander te verstaan en te bereiken.
Creëert de juiste voorwaarden om het gesprek goed te laten verlopen.
Vindt bij de boodschap de juiste vorm.
In gesprek stimuleert, enthousiasmeert en brengt op gang.
Helpt, als dat nodig is, de kwaliteit van het gesprek te verhogen.
Zodat groepen mensen elkaar beter verstaan en begrijpen.
Zodat doelen gezamenlijk kunnen worden bereikt.
In gesprek komen en blijven met elkaar, dat is wat we met elkaar nodig hebben om de samenleving een stukje te verbeteren.
Overal waar openbaar bestuur, maatschappelijk middenveld of groepen burgers met of zonder elkaar in gesprek komen is goede communicatie wenselijk. De doelgroepen van In gesprek zijn dus actief in de openbare ruimte:
* het lokaal bestuur (gemeenteraad, College B&W)
* maatschappelijke organisaties
* bewonersgroepen en andere (on)georganiseerde vrijwilligersverbanden.
Op zoek naar een goede en betaalbare salestrainer?