Guido van de Wiel (1972) is organisatiepsycholoog, schrijver en managementtrainer. Hij voelt zich het meeste thuis op het kruispunt van deze verschillende rollen. Soms is hij een organisatieadviseur die zelf verhalen vertelt, dan is hij een tekstschrijver die opmerkelijke inzichten tot stand weet te brengen, of ontpopt hij zich als managementtrainer die bij deelnemers de wezenlijke verhalen over de organisatie weet los te maken.
Na zijn studie organisatiepsychologie aan de Universiteit Utrecht afgerond te hebben, is Guido van de Wiel als trainer/ adviseur werkzaam geweest bij Outing Holland en bij Berenschot. Daarnaast werkt hij als schrijver regelmatig voor uitgevers als Kosmos/ Z&K, de Arbeiderspers en voor het reclamebureau MERX. In het verleden heeft hij naast zijn adviseurschap als journalist gewerkt voor het U-blad.
Hij heeft diverse boeken op zijn naam staan, zoals;
- Transfer of training bij actieve werkvormen (tweede druk; Eburon, Delft; ISBN: 9789051668865)
- Invloed zonder macht. Stakeholdermanagement als aanpak voor verduurzaming;
- Het boek van wijze woorden (Kosmos/ Z&K, Utrecht; ISBN-13: 9789021509037).
In april 2009 is bij de Arbeiderspers zijn vertaling verschenen van La Disparition van Georges Perec. Deze roman kent - zowel in het originele Frans als in de vertaling - gedurende meer dan 300 pagina's geen enkele keer de letter e. Een unicum in de Nederlandse literatuur! Voor Guido van de Wiel is de vertaling met name een proeve der bekwaamheid om zijn stelling luister bij te kunnen zetten dat zelfopgelegde beperkingen tot creativiteit leiden.
Zie www.wheelproductions.nl
Op zoek naar een goede en betaalbare salestrainer?