De Schipper Groep is een verzamelnaam voor vijf labels: Accountants, Fiscaal, Corporate finance, Pensioen, Personeel & Organisatie. De identiteit van onze organisatie is te vertalen in: no-nonsense, professioneel met een persoonlijke aanpak. "Schipper, de adviseur naast de ondernemer" zegt wie we zijn en wat we doen.
Bij de totale groep werken ongeveer 335 professionals op allerlei gebieden. Niet alleen voor accountants en belastingadviseurs bent u bij ons aan het juiste adres. Wij zijn een sparringpartner voor onze mkb-klanten. Wij gaan niet op de stoel zitten van de ondernemer, maar wel er pal naast.
Schipper is niet zo maar een accountantsorganisatie. Schipper de adviseur naast de ondernemer is onze leidraad. De adviseurs van Schipper gaan samen met u aan de slag om ervoor te zorgen dat u van ons altijd de meest accurate, actuele en op uw specifieke situatie toegespitste dienstverlening krijgt. U krijgt dit van uw eigen Schipper contactpersoon en/of van zijn/haar collega's.
Wij helpen u graag met gedegen advies- en accountancydiensten, zodat u zich op uw activiteiten kunt concentreren. Ondernemen met Schipper is ondernemen met een enthousiast, meewerkend en meedenkend team. Onze dienstverlening bestaat uit:
Verwerken van adminstraties en het samenstellen en controleren van de jaarrekening.
Fiscale bedrijfsadvisering en verzorgen fiscale aangiften.
Bedrijfseconomisch advies waaronder, optimalisering financiële informatie, meedenken met inrichting- en gebruik van software-applicaties (we hebben kennis van Exact Online).
Advies over arbeids- en sociale verzekeringsrecht.
Advies over lonen, personeel en organisatie.
Pensioenadvies inzake specifieke problematiek voor de werknemers en de collectiviteit
Schipper is het accountantsbureau voor ondernemingen in de regio Zuidwest Nederland. Wij hebben ervaring in een groot aantal branches.
De Schipper Groep heeft haar loonverwerking en advisering ondergebracht bij Sigma Personeelsdiensten B.V. Sigma is een gevestigde naam op het gebied van salarisverwerking en advisering in arbeidsvoorwaarden. Als het enige gespecialiseerde bureau in Zuidwest-Nederland, neemt Sigma bedrijven en instellingen deze werkzaamheden op een professionele manier uit handen. Ook is het mogelijk om via een portal salarisgegevens in te voeren, personeelsmutaties door te voeren, maar ook documenten met betrekking tot personeel op te slaan, zoals arbeidsovereenkomsten en gespreksverslagen.
Schipper staat voor praktische en vaktechnische juiste oplossingen!
Uw vraagstukken zijn onze vraagstukken om op te lossen. Door de inzet van onze kennis, kunde en creativiteit komen we samen met u tot concrete en overzichtelijke oplossingen.
3. Samenstellen, publiceren en fiscale aangiftes
3.1 Samenstellen van de jaarrekeningen
De werkzaamheden van Schipper Accountants en Adviseurs bestaan uit:
Het samenstellen van de jaarrekeningen, aan de hand van de door u gevoerde financiële administratie en nader door u te verstrekken gegevens, conform de daarvoor geldende wettelijke voorschriften.
Het afgeven van een samenstellingsverklaring bij de jaarrekeningen.
Op basis van de door u gevoerde administratie en de aangeleverde onderbouwingen van de posten in de jaarrekening zullen we de jaarrekening samenstellen. We toetsen de onderbouwingen op de wet- en regelgeving en algemeen geldende financiële grondslagen. Correcties worden in overleg met u doorgevoerd.
3.2 Publicatiestukken B.V. en notulen AvA
De werkzaamheden van Schipper Accountants en Adviseurs bestaan uit:
Het samenstellen van publicatiestukken, aan de hand van de met u besproken informatie, conform de daarvoor geldende wettelijke voorschriften.
Het opstellen van de notulen voor de Algemene Vergadering van Aandeelhouders ter vaststelling van de jaarrekeningen.
3.3 Aangifte vennootschapsbelasting B.V.
Het verzorgen van de aangifte vennootschapsbelasting van de B.V..
Hierbij zullen wij u adviseren omtrent de van toepassing zijnde fiscale faciliteiten. Daarnaast zullen deze aangiftes in onze uitstelregeling worden opgenomen.
Uiteraard is dit niet uitputtend en kunnen ook andere aspecten aan bod komen.
4 Werkwijze en planning
Na goedkeuring van deze offerte dienen wij, alvorens wij uw opdracht kunnen aanvaarden, ingevolge de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft), een cliëntenonderzoek te verrichten. In dit kader dienen wij onder andere een identificatie uit te voeren, bijvoorbeeld aan de hand van een gewaarmerkt uittreksel uit het handelsregister en een geldig legitimatiebewijs.
Voorts zijn wij op grond van de Wwft verplicht, gedurende de looptijd van de opdracht, een verrichte of voorgenomen ongebruikelijke transactie bij of door een cliënt, voor zover die wordt gesignaleerd in het kader van onze normale werkzaamheden, te melden aan de Financial Intelligence Unit Nederland te Zoetermeer.
4.1 Schipper team
Schipper werkt in teams, zodat er altijd iemand op de hoogte is van uw belangen.
De accountancywerkzaamheden worden verricht onder leiding van een relatiebeheerder. De relatiebeheerder heeft als functie manager. Hij is o.a. verantwoordelijk voor de planning, aansturing en uitvoering van de werkzaamheden en primair het aanspreekpunt in de dagelijkse gang van zaken betreffende jullie onderneming.
De fiscale aangelegenheden zullen onder de verantwoordelijkheid van een fiscalist worden uitgevoerd. Hij/zij is zeer ervaren op het gebied van diverse fiscale faciliteiten. Vanuit de fiscaliteit adviseert hij over fiscaal optimale structuren, het optimaliseren van de fiscale positie (lees: zoveel mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden om belasting te besparen en fiscaal/juridische risico' te beperken).
In een goede, onderlinge samenwerking, gaan we voor invulling aan ons motto Schipper de adviseur naast de ondernemer.
4.2 Communicatie
Invulling geven aan ons motto betekent dat wij het belangrijk vinden op de hoogte te zijn en blijven van wat er bij u gebeurt. Zo kunnen wij proactief advies geven, aandachtspunten signaleren waar u uw voordeel mee kunt doen, fiscale ontwikkelingen met u bespreken. Voorts kunnen we samen brainstormen over de bedrijfsmatige aspecten van uw onderneming. Hiervoor maken we, indien gewenst, graag in onderling overleg, buitenom de standaard werkzaamheden een paar keer per jaar met u een afspraak. Wellicht dat de BTW aangifte hier een mooi moment voor is.