Bizzfocus

Hengelo (Overijssel) - vakgebied Marketing-communicatie
Strategische Scherpstelling:
Ik zie veel organisatie die zij ontstaan zijn uit een goed idee, daadkracht en hardwerken. De Samenwerking is goed en de transparantie hoog. Van wegen het succes ontstaat er op den duur een complexere organisatie en verdwijnt de focus en/of verschuift de marktvraag. Deze organisaties overleven wel maar de initiële samenwerking, transparantie en passie wordt minder en vervolgens stagneert de groei en winstgevendheid.
Wanneer ik dan vraag waartoe de organisatie bestaat worden de antwoorden vaag! Ik krijg of veel woorden of juist een lange stilte. Maar concreetheid blijft uit.
Mijn stelling is: Veel (MKB) organisaties kunnen veel beter gaan presteren wanneer zijn integraal en haarscherp weten waartoe zij bestaan en alles in lijn brengen met deze missie, visie en doelstellingen!

Efficiency:
Bedrijven die maatregelen nemen om efficiënter te werken komen tot het maken van strikte regels en afspraken waarna deze worden afgedwongen. Het effect is echter minimaal en van korte duur! Hoe kan dat?
Ik zie dat organisaties en Organisatieadviesbureaus zich hoofdzakelijk richt op zichtbare activiteiten zoals het proces, de administratie en het controleren van deze systemen. Het zogenaamde bovenwater spel. Deze bovenwater spel is maar 10% van wat er werkelijk afspeelt op de werkvloer!
Mijn stelling is 90% van de veranderactiviteiten richten zich op maar 10% van de mogelijke oorzaken en oplossingsgebieden. Ik geloof dat, door het zichtbaar maken van het onderwater spel, blijvende verbetering kan optreden en op deze wijze mens en organisatie weer werken vanuit hun passie en zingeving! Ik geloof dat inzicht in het onderwater spel mensen en organisaties zal bewegen tot verscherpen van de missie, visie en strategische doelstellingen. Wanneer dit haarscherp en intrinsiek is, zal de operationele activiteiten zich concentreren tot de doelstellingen en zullen onnodige zijpaden snel worden geëlimineerd! Passie en plezier lijden tot efficiency en dus resultaat!
Coaching:
Uit ervaring blijkt dat het succes van organisaties sterk afhankelijk blijft van de mens achter het beleidsproces. Functiegericht coachen richt zich op het optimaal verbinden van het 10% zichtbare en het 90% onzichtbare deel. Daarom levert deze aanpak zoveel resultaat op. Het brengt namelijk gedrag, capaciteiten, overtuigingen, drijfveren en besef van bijdrage op een lijn. Persoonlijke resultaten en motivatie verbeteren hierdoor sterk. Het blijft niet alleen bij een tijdelijke verandering van gedrag maar het is blijvend omdat de persoon er vanuit eigen overtuiging voor kiest. Er ontstaat een nieuw denken: leren van leren. En dit leidt tot continue verbetering.

Bizzfocus voor groepscoaching of individuele coaching.
Maak een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek.
Op zoek naar een goede en betaalbare marketeer?
Gratis offertes aanvragen »

Bedrijfsgegevens
Bizzfocus
Vakgebied: Marketing-communicatie

Adres
Guus Osterstraat 4
7558 SH Hengelo (Overijssel)

Over Offerti
Contact
Over Offerti
Hoe werkt Offerti?
Veelgestelde vragen
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Cookieverklaring
Sitemap

Werken met Offerti
Offertes aanvragen
Aanmelden als professional
Premium account
Partners/Affiliates
Bedrijvengids
Blog

Bedrijfsgegevens
Offerti BV
Noorderstraat 66
1017 TV Amsterdam
Kvk: 50196049

© Offerti 2009-2024