Bob de Jong Communicatie - tekstschrijver(sbedrijf), richt zich met name op "beslis- en inhoudscommunicatie".
Hierbij draait het om inhoud en argumenten, en om de manier waarop die gepresenteerd worden. Richt zich vooral op professionele beslissers, zoals inkopers en gebruikers van zakelijke en industriële producten en diensten en op consumenten die voor belangrijke aankoopbeslissingen staan. Zij mogen dan net als iedereen gevoelig zijn voor lekkere platen en dito "soundbytes" - een overtuigende presentatie en een sluitend betoog geven bij hen uiteindelijk toch de doorslag.
Deze vorm van communicatie staat in duidelijk contrast met de "impulscommunicatie", zoals die vooral voor gemaks- en modeproducten wordt gevoerd. Daarbij gaat het er vooral om de ontvanger van de boodschap (lezer, kijker) via gevoelens en suggesties naar een bepaalde voorkeur of beslissing te sturen.
Daarnaast schrijver van vakbladartikelen en columns die raakvlakken vertonen met het bovenstaande - uiteenlopend van interviews en applicatieverhalen voor technische producten tot opiniërende stukken over ontwikkelingen in de wereld van sales, marketing en communicatie.
Op zoek naar een goede en betaalbare tekstschrijver?