Als Freelancer help ik bedrijven in het MKB om advertenties en E-mail campagnes te schrijven. Ik schrijf teksten die verkopen en doe dit op basis van commissie. Dus hoe meer ik voor je verkoop hoe meer jij en ik verdienen. Zelfs als je geen of weinig budget hebt maar wel een goed product kan ik voor je schrijven.
17 jaar geleden ben ik in dit vak gerold. Als Stageloper werd mij gevraagd of ik nog ideeën had om een campagne te redden. We hadden pas de helft rond en we hadden nog vier dagen. Ik schreef 100 klanten een brief en in 2 dagen had ik de benodigde contracten binnen. Sindsdien ben ik verkocht en verkoop ik steeds weer via mail of advertenties.
Ik schrijf alleen teksten waar klanten direct op kunnen reageren, het zogenaamde direct respons. Zo weet je altijd precies of een tekst wel of niet verkoopt. Je kunt exact uitrekenen of en hoeveel geld je aan de campagne hebt verdient. Bijkomend voordeel voor jou is dat ik het me niet kan veroorloven slechte teksten te schrijven want dan verdien ik niets.
Ik schrijf zoals ik dat zelf noem rechtuit. Ik schrijf op wat het is, wat het doet voor je klant, hoe dat gebeurt en wat je klant moet doen om te krijgen wat je biedt. Daarnaast doe ik het anders dan reguliere reclamemakers. Niet omdat ik me wil onderscheiden maar omdat ik weet dat het beter werkt.
Zoals ik al zei schrijf ik altijd Direct Respons Mail. Ik weet daarom ook precies wat wel verkoopt en wat niet. Hier sta ik niet alleen in en ik heb het niet uitgevonden. Er is een hele beweging die direct respons propageert.
Standaard reclame makers doen onderzoek naar de effecten van hun advertenties maar kunnen omzetresultaten, door de vele niet te meten invloeden, niet rechtstreeks toeschrijven aan een campagne. Direct Respons schrijvers kunnen dat wel. Bij hen zie je exact wat de effecten zijn.
- Standaard reclamemakers maken commercials van 30 seconden. Direct Respons adverteerders maken commercials van 2 minuten. Wie van hen heeft waarschijnlijk gelijk?
- Standaard reclamemakers tonen hun commercials op prime-time, Direct Respons adverteerders tonen hun commercials in de middag en s nachts. Wie van hen heeft waarschijnlijk gelijk?
- Standaard reclamemakers schrijven korte teksten. Direct Respons adverteerders schrijven lange teksten. Wie van hen heeft waarschijnlijk gelijk?
Ik schrijf lange teksten waarvan ik weet dat ze verkopen. Ik schrijf rechtuit zonder franjes, fratsen en stijlfiguren omdat ik weet dat juist dát de hoogste verkoopcijfers oplevert. Stel je zelf de vraag, wil jij je budget geven aan iemand die een prachtig stuk proza schrijft welke wellicht mooi past bij je image of wil je jouw product of dienst verkopen.
Wil je het laatste? Bel me dan.
Na de introductie van Email marketing ben ik me ook hierin gaan specialiseren. Het werkt een beetje anders maar de basis blijft hetzelfde. Ondertussen heb ik een zeer ruime ervaring en verkoop ik via e-mails en videopresentaties. Zelf noem ik dat videomail. Ik kan je snel uitleggen wat email marketing voor je kan doen en hoe jij daar het meest van kunt profiteren.
Om je tekst te schrijven wil ik van tevoren altijd een uitgebreid interview. Liefst face to face, indien mogelijk met verschillende personen van je bedrijf. Ik wil weten wie je bent, wie je klanten zijn, wat hun behoeften zijn en wat jouw en hen beweegt. Ik wil weten hoe ze praten en waar je product en boodschap voor staan.
Daarnaast voer ik een korte Marktverkenning uit. Samen brengen we de markt in kaart en de verschillende doelgroepen.
Daarna beslis ik of ik de opdracht aanneem. Als ik de opdracht aanneem geloof ik in je product en jouw en je bedrijf. Pas dan kan ik optimaal presteren en jouw mijn beste werk leveren. Dan weet ik zeker dat we samen gaan verkopen.
Het liefst werk ik op basis van commissie. Ik vind dat een eerlijke manier van samen geld verdienen. Als mijn teksten veel van jouw producten of diensten verkopen dan verdienen we allebei geld. Ik kan op deze manier ook nooit de klaploper zijn die een hoop geld opstrijkt maar niets presteert. Dan moet het wel mogelijk zijn om hier goede afspraken over te maken. In sommige situaties is dat erg moeilijk en kan een andere vorm worden afgesproken.
Ik schrijf alleen voor opdrachtgevers die iets doen wat ik leuk of interessant vindt. In jou geval is dat zo en daarom reageer ik.
Om met elkaar in contact te komen kun je me bellen of e-mailen. Ik neem dan snel contact met je op om een afspraak te maken. In deze afspraak neem ik direct een aantal zaken met je door waarna ik je een aanbod doe.
Ik hoop snel wat van je te horen, mijn telefoonnummer is 0321-848701 of 06-14579261. Mijn e-mailadres is info@salestraining-online.nl Tot snel!
P.S. Voor mijn eigen bedrijf ben ik nogal handig geworden in Zoekmachine Optimalisatie. Dat betekent dat mijn website op de eerste paginas zijn terug te vinden bij Google. Sterker nog meestal sta ik bovenaan en in ieder geval in de top drie. Nu is het niet alleen een goede tekst die hiervoor zorgt maar zonder een geoptimaliseerde tekst wordt het erg moeilijk. Voor mijn klanten zorg ik er dan ook altijd voor dat je naast een normale tekst deze ook in html ontvangt in een geoptimaliseerde versie. Zo verkopen mijn teksten niet alleen maar worden ze ook nog goed gevonden als je ze op het Web zet.
P.S.S. Ik schrijf als freelancer. Ik moet er niet aan denken om hele dagen binnen te zitten om alleen maar teksten te schrijven. Schrijven is een passie maar niet mijn enige. Ik reageer lang niet op alle aanvragen die ik krijg of alle opdrachten die worden aangeboden. Voor jou heb ik nu ruimte gereserveerd in mijn agenda. Laat me dan wel deze week wat horen, daarna plan ik natuurlijk ook weer verder.
Op zoek naar een goede en betaalbare tekstschrijver?