Toelichting:
Ik werk digitaal uit Nederland voor een bedrijf in Amerika, hier ontvang ik $1250 voor elke twee weken, dus $2500 in de maand omgerekend naar euro's.
Ik ben begonnen met werken voor dit bedrijf in Juli 2021, als een reguliere werknemer (Dacht ik, tenminste.) maar wat blijkt is dat ik aangenomen ben als een partij van derden en dat ik als ZZP'er belasting moet gaan betalen met terugwerkende kracht over 2021 en 2022, tevens heb ik dus incorrect belasting betaald over 2021 (Niet als ZZP'er)
Maar nu wordt het ingewikkeld. Ik heb in 2022 een eenmanszaak opgezet, hier één taak uitgevoerd, betaald gekregen en belasting betaald en vervolgens een paar maanden later opgezegd. Het is nu onmogelijk voor mij om een eenmanszaak met terugwerkende kracht op te zetten in 2021, bij het bedrijf waar ik op dit moment "werkende" ben, omdat ik er al een had in 2022, en je mag volgens de wet maar één eenmanszaak hebben. Dus ik heb een nieuwe eenmanszaak opgezet zo ver mogelijk terug, en dat is dus de dag ná de vorige is opgezegd.
Mijn wensen zijn dus:
* Met terugwerkende kracht omzet- en inkomstenbelasting te betalen over 2021 én 2022
* Evalueren hoe ik verder moet handelen om de voorgenoemde problem op te lossen
* Boekhouding bijhouden
* Kijken als er evt. aftrekposten zijn
---
Type aanvraag: Zakelijk
Rechtsvorm: Eenmanszaak/ZZP
Aantal medewerkers: Geen
Bedrijfsinformatie: online manager
Boekhouder nodig?
Plaats uw aanvraag en ontvang binnen 24 uur meerdere offertes van boekhouders. Gratis en zonder verplichtingen! Offertes aanvragen »
Aanmelden als professional?
Wilt u offerte-aanvragen ontvangen en toegang krijgen tot nieuwe klanten? Meld u dan aan als professional op Offerti! Aanmelden als professional »