Toelichting op de werkzaamheden:
Goeiedag, Hierbij zouden wij graag vrijblijvend informatie ontvangen over het volgende. Wij zijn in de beginfase van het starten van een bedrijf en de daarbij komende administratie/boekhouding in de breedste zin van het woord. De focus ligt op een partnerschap met een bedrijf in Vietnam dat zaken wil doen in Europa. Om dit te faciliteren, plannen wij het oprichten van een vestiging/BV in Nederland. De goederen worden vanuit Vietnam naar ons verzonden, en hoewel wij deze niet inkopen, dragen wij een deel van de omzet af aan de verzender. Zodra de goederen in Nederland arriveren, willen wij het ontvangen, inklaren, opslaan en vervolgens leveren aan onze klanten. We willen de stappen die hiervoor nodig zijn in kaart brengen en alle vereiste regelingen treffen. Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, bekijken wij de optie om processen uit handen te geven. Dit omvat mogelijk alles, van het aanleveren/invullen van documentatie, administratie, belasting, het aanvragen van certificaten tot en met het regelen van een Nederlandse zakelijke bankrekening. Daarnaast hebben we nog enkele specifieke vragen waarbij we jullie wijsheid goed kunnen gebruiken: Belasting: Kunnen jullie ons adviseren over de belastingaspecten van dit hele gebeuren? We willen niet voor verrassingen komen te staan. Geschatte Kosten voor het Oprichten van het Bedrijf in Nederland: Wat denken jullie dat we ongeveer kwijt zullen zijn voor het opzetten van het bedrijf in Nederland? Opzetkosten in NL: Kunnen jullie wat duidelijkheid verschaffen over overheidstoepassingskosten, hoe vaak we jullie nodig zullen hebben voor de boekhouding en de bijbehorende kosten, het initiAle investeringsbedrag voor het opzetten van een BV-bedrijf, en het minimumkapitaal dat nodig is? Kostenstructuur: Wat zijn de vaste kosten (boekhouding, admin, toekomstige salarissen) vergeleken met de variabele kosten? Risicobeheer: Kunnen jullie wat strategieAn en maatregelen voorstellen voor effectief risicobeheer? Import en Productlicenties in NL: Wat zijn de kosten verbonden aan invoervergunningen, specifieke vergunningen voor voedsel, dranken en landbouwproducten, evenals registratiekosten voor nieuwe producten die zowel in VN als in de EU worden verkocht? Als jullie ervaring hebben met vergelijkbare situaties, kijken we uit naar jullie advies en voorstel met schatting van de kosten die jullie hiervoor vragen.. Met vriendelijke groet Dave
---
Type aanvraag: Zakelijk
Rechtsvorm: Eenmanszaak/ZZP
Aantal medewerkers: Geen
Deadline: Graag zo spoedig mogelijk
Bedrijfsinformatie:
Boekhouder nodig?
Plaats uw aanvraag en ontvang binnen 24 uur meerdere offertes van boekhouders. Gratis en zonder verplichtingen! Offertes aanvragen »
Aanmelden als professional?
Wilt u offerte-aanvragen ontvangen en toegang krijgen tot nieuwe klanten? Meld u dan aan als professional op Offerti! Aanmelden als professional »