Toelichting op de werkzaamheden
Voor de eerste keer dien ik de belastingaangifte te moeten doen en een jaarrekening op te laten stellen.
Ik heb een media bedrijf als eenmanszaak. Ik kan wel zelf goede omgaan met administratie maar heb weinig kennis van de wetgeving (belasting regels).
Ik weet dus niet wat ik moet doen voor vast activa (over hoeveel jaar zijn afschrijvingen voor diverse media apparatuur).
Heb ook wat advies nodig voor het gebruik van eigen huis als werkplek (voor belasting aftrekbaarheid).
Tevens belasting als particulier en een stichting.
Dus in samenvatting:
- aangifte 2012 zakelijk
- aangifte 2008-2011 als individu (had nog geen bedrijf)
- belasting voor stichting
- divers belastingadvies en vragen, inclusief hoe ik moet omgaan met geld uitgegeven aan acteurs (dienstverlener vs werknemer), en hoe ik moet omgaan met import facturen in BTW aangiften.
Bijzonderheid:
Ben zelf accountant maar dan met international boekhouding regels (ken het alleen in het Engels, en regels van IFRS).
Over de aanvrager
Rechtsvorm: eenmanszaak/ZZP
Aantal medewerkers: 1
Aantal inkomende en uitgaande facturen: minder dan 100 per jaar
Is de administratie up-to-date?
Nee
Over welke periode hebben de werkzaamheden betrekking?
2008 tot en met heden
vanaf 2012 zakelijk
Bedrijfsomschrijving
1) bedrijf: media productie
Heb dit jaar nog geen factuur gestuurd (geen verkoop), en verwacht 0 of weinig omzet in de komende 6 jaar, omdat het een lange investeringsperiode is.
Dus het gaat om inkoop facturen en betalen van diverse lasten.
2) stichting: een anbi stichting ook in media sector. Opgericht in 2012.
Boekhouder nodig?
Plaats uw aanvraag en ontvang binnen 24 uur meerdere offertes van boekhouders. Gratis en zonder verplichtingen! Offertes aanvragen »
Aanmelden als professional?
Wilt u offerte-aanvragen ontvangen en toegang krijgen tot nieuwe klanten? Meld u dan aan als professional op Offerti! Aanmelden als professional »