Boekhouder gezocht voor afronden administraties na beëindiging eenmanszaken, Gemeente is opdrachtgever
12 november 2014
Drachten Friesland
Vakgebied Financieel
Deadline:
Zo snel mogelijk
Deadline:
Zo snel mogelijk
Rechtsvorm:
Eenmanszaak / ZZP
Rechtsvorm:
Eenmanszaak / ZZP
Facturen/bonnen per jaar:
100 tot 250
Facturen/bonnen per jaar:
100 tot 250
Aantal medewerkers:
Geen medewerkers
Aantal medewerkers:
Geen medewerkers
Locatie:
Regelmatig persoonlijk contact
Locatie:
Regelmatig persoonlijk contact
Werkzaamheden:
Inboeken facturen en bonnen
Werkzaamheden:
Inboeken facturen en bonnen
Omschrijving
Boekhouder gezocht voor afronden administraties na beëindiging eenmanszaken, Gemeente is opdrachtgever
Toelichting op de werkzaamheden:
Ik heb 2 eenmanszaken wegens hoge schulden moeten beëindigen. Bij gemeente Smallingerland heb ik schuldhulpverlening aangevraagd. Om het traject te kunnen starten moet mijn administratie worden afgerond. Aangezien ik niet de kosten van de boekhouder kan betalen doet de gemeente dit. Ze hebben mij gevraagd meerdere offertes aan te vragen.
Ook heb ik bij mijn huidige boekhouder een offerte aangevraagd. U moet nu niet denken dat daar niet mee valt te concurreren. Aangezien hij de door mij onbetaalde facturen in de offerte heeft meegerekend komt hij erg hoog uit.
De werkzaamheden:
Eenmanszaak 1 Rijsportartikelen handel.
In Duitsland had ik zo'n 150 vaste klanten waar ik met de bus langs reed om mijn handel te verkopen. In 2014 geen werkzaamheden meer in verricht. Bij een aantal klanten heb ik zonder succes geprobeerd alsnog DE nummers te krijgen. De boekhouding is nooit 100% sluitend afgeleverd. Alles zit netjes in mappen en verwerkt in Snelstart. Er moeten nog "een paar dingetjes" gebeuren. Ik raad u aan om rekening te houden met 5 uur aan werk.
Eenmanszaak 2 Jachtschilderbedrijf.
Begin 2014 heb ik problemen gehad met een slecht betalende klant. Project van circa 90.000 euro. (Ik huurde zzpers en uitzendkrachten in om de werkzaamheden uit te voeren.) De BTW aangiftes zijn nooit kloppend doorgegeven en nooit op tijd betaald.
Later in het jaar heb ik nieuwbouw projecten aangenomen welke niet naar tevredenheid van de klant zijn afgeleverd. Hierdoor 2.000 uur extra werk gehad en een extra kostenpost van het materiaal van circa 20.000 euro.
Eerste 2 kwartalen zitten netjes in mappen en zijn verwerkt in Snelstart en aangegeven bij de belasting, maar niet kloppend. Derde kwartaal moet nog. De administratie van het 3de kwartaal heb ik in de zogenaamde doos.
Ik heb circa 15 leveranciers en onderaannemers wie ik niet kan betalen. Er moet bekeken worden welke bedragen er nog openstaan en bij wie.
Uiteindelijk moet de administratie 100% kloppend bij de gemeente worden in geleverd.
Hopende dat u met deze gegeven een offerte kunt uitbrengen.
Boekhouder nodig?
Plaats uw aanvraag en ontvang binnen 24 uur meerdere offertes van boekhouders. Gratis en zonder verplichtingen! Offertes aanvragen »
Aanmelden als professional?
Wilt u offerte-aanvragen ontvangen en toegang krijgen tot nieuwe klanten? Meld u dan aan als professional op Offerti! Aanmelden als professional »