Toelichting:
Het betreft een freelance journalist die de volgende werkzaamheden verricht:
- journalistiek werk voor Servië (niet EU) en Kroatië (EU)
- film in opdracht voor Nederlandse opdrachtgever of EU land
- trainer/ cursusleider
- klanten zijn ook: ambassades, politieke partijen etc (vrijgesteld).
Het aantal facturen is laag. Maar door de diverse opdrachtgevers, en journalistiek werk zijn er fouten geslopen in BTW aangifte en ICP formulier. Hierover wil ik advies.
Ik maak graag 1 of 2 persoonlijke afspraken waarin we de administratie doorlopen.
Ik overleg graag over de mogelijkheid om de administratie in de toekomst uit handen te geven. Dat kan dan allemaal van afstand/online.
Ik houd facturen (inkoop/verkoop) gestructureerd bij in Excel
Van de afgelopen jaren zijn jaarrekeningen opgesteld door een extern (ingehuurd) bureau.
Ik heb echter op korte termijn advies nodig mbt:
- verplichting BTW aangifte: is journalist wel of niet toegestaan BTW terug te vragen? Bij welke kosten wel/niet?
- correcties indien nodig n.a.v. bovenstaande
- correcties van BTW teruggave in 2014 en 2015 indien nodig
- advies algemeen over opzet van administratie
- mogelijk complete uitbesteding van administratie (ovb)
Rechtsvorm: Eenmanszaak
Type: zakelijk
Branche: Journalistiek
Jaaromzet: 0 - 50.000
Aanlevering: Excel
Aantal personeel: Geen
Bedrijfsinformatie: Freelance journalistiek
Boekhouder nodig?
Plaats uw aanvraag en ontvang binnen 24 uur meerdere offertes van boekhouders. Gratis en zonder verplichtingen! Offertes aanvragen »
Aanmelden als professional?
Wilt u offerte-aanvragen ontvangen en toegang krijgen tot nieuwe klanten? Meld u dan aan als professional op Offerti! Aanmelden als professional »