Belastingadviseur gezocht voor hulp bij IB-aangifte 2017 ivm Eensmanszaak naast pensioen
21 maart 2018
Hilversum Noord-Holland
Vakgebied Financieel
Deadline:
Zo snel mogelijk
Deadline:
Zo snel mogelijk
Rechtsvorm:
Eenmanszaak / ZZP
Rechtsvorm:
Eenmanszaak / ZZP
Facturen/bonnen per jaar:
Minder dan 100
Facturen/bonnen per jaar:
Minder dan 100
Aantal medewerkers:
Geen medewerkers
Aantal medewerkers:
Geen medewerkers
Locatie:
Eenmaal persoonlijk overleg
Locatie:
Eenmaal persoonlijk overleg
Werkzaamheden:
Aangifte inkomstenbelasting, belastingadvies
Werkzaamheden:
Aangifte inkomstenbelasting, belastingadvies
Omschrijving
Belastingadviseur gezocht voor hulp bij IB-aangifte 2017 ivm Eensmanszaak naast pensioen
Plaats: Hilversum
Diensten: inkomstenbelasting, belastingadvies
Toelichting
Ik ben op zoek naar antwoorden op enkele wellicht makkelijke vragen m.b.t. mijn belastingaangifte over 2017. Mijn aangifte is altijd vrij standaard geweest en ik doe deze altijd zelf. Belangrijkste posten waren altijd inkomsten uit loondienst en aftrek van hypotheekrente. Verder geen bijzonderheden.
Sinds mijn pensionering in april 2017 ben ik werkzaam als training consultant via mijn eigen eenmanszaak. Naast mijn KPN pensioen en AOW heb ik hiermee in 2017 circa € 16.000,- omzet gehaald. Ik heb nauwkeurig mijn inkomsten en uitgaven bijgehouden in een spreadsheet.
Deel van mijn werk doe ik op locatie bij de klant, ander werk verricht ik thuis.
In 2017 heb ik totaal bijna 500 uur besteed aan dit consultancy werk.
Elk kwartaal doe ik zelf al de BTW aangifte.
Ik heb wat eigen onderzoek gedaan naar regelingen voor starters en vermoed dat ik hier niet voor in aanmerking kom, maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar mijn verzoek om informatie.
Uitgaven t.b.v. consultancy werk zijn voornamelijk reiskosten (openbaar vervoer, waarvoor ik 19 cent/km reken), kleine investeringen (computer, software) en koffie, lunch e.d. als ik zakelijk op reis ben.
Mijn vragen zijn de volgende:
1. Is er toch een regeling beschikbaar waardoor ik mijn belastbare inkomen kan verlagen?
2. Zo ja, hoe verwerk ik dat in mijn aangifte?
3. Zijn bovengenoemde kosten alle 100% aftrekbaar? (N.B. de computer schrijf ik al in drie jaar af).
4. Zijn er zaken waarmee ik ook nog rekening moet houden dan wel mijn voordeel mee kan doen?
Alvast bedankt!
Type aanvraag: particulier + zakelijk
Boekhouder nodig?
Plaats uw aanvraag en ontvang binnen 24 uur meerdere offertes van boekhouders. Gratis en zonder verplichtingen! Offertes aanvragen »
Aanmelden als professional?
Wilt u offerte-aanvragen ontvangen en toegang krijgen tot nieuwe klanten? Meld u dan aan als professional op Offerti! Aanmelden als professional »