Personal Branding op LinkedIn

14 september 2018 - Corrie Heslinga
Vakgebied: Coaching

Veel ondernemers hebben een profiel op LinkedIn, maar hoe kun je nou je Personal Branding versterken via dit Social Media platform? In dit blog geeft auteur Corrie Heslinga een aantal concrete tips.

1. Je persoonlijke Personal Brand bepalen

Voordat je je profiel op LinkedIn gaat professionaliseren, moet je eerst goed nadenken over je eigen personal branding. Waar wil je bekend mee worden? Hoe wil je op dit platform gevonden worden, welke keywords zeggen precies wie jij bent en waarvoor kunnen mensen jou bereiken? Wil je de branding koppelen aan je naam of juist aan je bedrijf of je belangrijkste dienst? Dit zijn vragen waar je eerst goed over na moet denken, voordat je hiermee aan de slag gaat.

2. Het optimaliseren van je LinkedIn account

Als je je personal branding wilt versterken op LinkedIn, moet je met onderstaande punten rekening houden:
- Zorg dat de voor jou belangrijkste keywords of expertises terugkomen in de header onder je naam. Hierop word je dan ook beter vindbaar
- Zorg voor een duidelijke en professionele foto (eerste indruk telt)
- Zorg dat jouw keywords ook terugkomen in de rest van je profiel

3. Zorg voor een duidelijke en overtuigende samenvatting

Geef je samenvatting de juiste aandacht in de vorm van een 'elevatorpitch'.
leg hierin in twee zinnen uit, hoe jij voor welke klanten, welk probleem oplost, met welke tool (product of dienst) en wat het de klant oplevert (whats in it for me)Hoe duidelijker en overtuigender je overkomt, hoe hoger de waarde van je LinkedIn account en dus ook je personal branding wordt. Gebruik symbolen als opsommingstekens en zet onderaan je contactgegevens, zodat een geïnteresseerde je gelijk kan bereiken.

4. Je unieke specialiteiten of expertises

Benoem duidelijk je unieke specialiteiten en expertises en zet dit in enkele opsommingstekens in je samenvatting. Gebruik ook hier weer de voor jou belangrijkste keywords waarop je gevonden wil worden en waarmee je een coherent en goed samenhangende persoonlijk profiel krijgt.

5. Werkervaring en behaalde successen

Zorg dat je bij het uitschrijven van je werkervaring ook je expertises terug laat komen, gekoppeld aan je keywords voor je personal branding. Benoem waar mogelijk je behaalde successen en prestaties, zodat je hiermee overtuigend overkomt. Probeer dit ook zo goed mogelijk toe te spelen naar mogelijke opdrachten die je wilt uitvoeren.

6. Vaardigheden en onderschrijvingen

Mensen die jouw unieke talenten en vaardigheden kennen, kunnen deze toekennen, zodat je personal branding op LinkedIn hiermee meer waarde krijgt en meer vertrouwen uitstraalt. Voeg alle vaardigheden toe die binnen jouw vakgebied liggen en vraag je netwerk, klanten of opdrachtgevers of die deze willen toekennen.

7. Zorg voor goede aanbevelingen

Goede aanbevelingen op LinkedIn zijn zeker erg zinvol om je personal branding op LinkedIn mee te versterken. Hoe meer klanten, opdrachtgevers of collega's jou als persoon en als ondernemer waarderen en aanbevelen, hoe sterker je eigen 'brandmerk' wordt.

8. Deel regelmatig een bericht, artikel of foto

Zorg dat je regelmatig iets deelt op LinkedIn, waarmee je ook weer je zelf presenteert en onder de aandacht brengt. Bijvoorbeeld een nieuw artikel op je website, een interessant artikel binnen je vakgebied, een blog, een aankondiging van een onderscheiding etc. Regelmatig berichten delen heeft als voordeel dat je naam steeds weer voorbij komt en dit schept herkenbaarheid en vertrouwen.

Over de auteur - Corrie Heslinga

Corrie Heslinga / TwinpowerCorrie Heslinga is werkzaam bij Trainingsbureau Twinpower en BusinessSteps 4 Ondernemers in Groningen. Zij is loopbaancoach, ondernemerscoach en trainer. Professionaliseert zich op het gebied van personal branding, solliciteren, assertiviteit, loopbaanontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling.

www.trainingsbureau-groningen.nl
Zelf een blog schrijven? » Meer informatie

Loopbaancoach nodig?

Plaats uw aanvraag en ontvang binnen 24 uur meerdere offertes van coaches. Gratis en zonder verplichtingen!
Offertes aanvragen »

Aanmelden als professional?

Wilt u offerte-aanvragen ontvangen en toegang krijgen tot nieuwe klanten? Meld u dan aan als professional op Offerti!
Aanmelden als professional »

Eerdere offerte-aanvragen op Offerti.nl

Belastingadviseur gezocht voor particuliere IB-aangifte incl box 3 en hypotheekrenteaftrek
01-12-2025 | Financieel / Inkomstenbelasting
Plaats: Sint Anthonis Gevraagde diensten: inkomstenbelasting, belastingadvies Toelichting Inkomstenbelasting invullen plus box 3 woning hypotheekrente aftrek Particulier of zakelijk? Particulier... » meer
Relatietherapeut gezocht met focus op bi-culturaliteit en vermoedens van ADHD/ADD
01-12-2025 | Coaching / Relatietherapie
Plaats: Amsterdam Soort coaching: relatietherapie Toelichting Relatietherapie. Graag focus op bi-culturaliteit en vermoedens van ADHD/ADD. Wij zijn 4 jaar bij elkaar en hebben geen kinderen. Wij lopen aan tegen miscommunicatie en verschillende behoeftes/toekomstvisie (termijn kinderen). Mijn vriend is vier jaar jonge... » meer
Mediator gezocht (English spoken) around coparenting plan
01-12-2025 | Mediation / Echtscheiding
Plaats: Delft Toelichting op de werkzaamheden Hello, Looking for mediation around coparenting plan in English. Thanks --- Beide partijen zijn akkoord met mediation Deadline: Graag zo spoedig mogelijk... » meer
Drukker gezocht voor maandelijks drukken van Verenigingsblaadje (175 stuks) + Jaarlijks 200 boekjes A4
01-12-2025 | Vormgeving-media / Drukwerk
Toelichting op de werkzaamheden: Verenigingsblaadjes 175 stuks 4pag Buitenzijde kleur,binnen grijstint Maandelijkse Boekjes A4 liggen 200 stuks liggend zwaarder papier 36 pag kleur ringband korte zijde Jaarlijks --- Deadline: Graag zo spoedig mogelijk... » meer
(Met Spoed) 3 Notulisten gezocht voor bijeenkomst (1 december) in Den Haag: Culturele Instelling
29-11-2025 | Secretarieel / Notuleren
Toelichting We zoeken 3 notulisten, voor een bijeenkomst aanstaande maandag 1 december Onderwerp van de bijeenkomst: Den Haag en Cultuur in de toekomst achtergrondinformatie te vinden op de website: De bijeenkomst start met een plenair deel, daarna gaan de deelnemers uiteen in 4 groepen in de groepen wordt onder... » meer


Over Offerti
Contact
Over Offerti
Hoe werkt Offerti?
Veelgestelde vragen
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Cookieverklaring
Sitemap

Werken met Offerti
Offertes aanvragen
Aanmelden als professional
Premium account
Partners/Affiliates
Bedrijvengids
Blog

Bedrijfsgegevens
Offerti BV
Noorderstraat 66
1017 TV Amsterdam
Kvk: 50196049

© Offerti 2009-2025